lördag 12 juni 2010

Ringar




Jag har funderat på att göra om min förlovningsring som är i vitt guld så att den matchar vigselringen.

Förlovningsringen är 5mm bred, 1,5mm hög och svagt kupad.
Vigselringen är 4mm bred, 2mm hög och plan.
(Bilder på dom här ovanför)

Någon som har nån aning om hur mycket det kostar hos en smed? Jag ska bara använda mig utav förlovningsringen så det blir ju inte nå guldköp utan bara arbetskostnad misstänker jag.

Nån som kan rekommendera en bra smed till vettigt pris så lämna gärna kommentar :-)

2 kommentarer:

  1. Han i Luleå, som vi gör våra ringar hos, han har vettiga priser och är säkert duktig, iaf. vad vi hört:)

    Vi har lämnat in våra förlovningsringar som han ska göra om så dom blir lite "kantigare" eftersom vigselringen är det.
    + att vi lämnat in eget guld, (blev endel) som han ska få göra min vigselring av + att det blir över så det betalas på arbetet också. Men då sätter han ju på alla 9? (haha, så hemskt, kommer inte ihåg om vi hade 3 eller 4 stenar på varje sida av den stora i mitten..) men iaf., så ingår ju stenarna i priset också, så vi hamnade på ca. 7000-9000:- (Motför 21.000:- för bara vigselringen som jag kollade på Guldfynd)

    Dom skulle vara klara 10 juni, men han har inte ringt ännu. En kompis som lämnade in hade fått klart dom senare, men hon var nöjd då det var färdigt.
    Kommer inte ihåg vad han heter nu igen, men han ringer väl snart så då kommer jag på det igen:)

    Kram/C

    SvaraRadera
  2. Om du har köpt vigselringen här i stan kanske du kan kolla upp med dem. Borde gå att få det till vettigt pris då tycker man.

    SvaraRadera