fredag 20 augusti 2010

En liten apa hoppade i....

Liam kryper ju som sagt upp i soffan själv och har gjort det ett bra tag. Han är även jätte duktig på att ta sig ner men... han kan sätta sig hur som helst utan att tänka på vad som finns bakom. Han har aldrig tidigare ramlat ner men i förrgår hände de!

Usch va hemskt de var, jag tror på allvar att hjärtat stannade nån sek.

Han älskar ju att vara uppe i soffan och greja på och jag brukar alltid vara beredd men denna gång var han lite för långt bort så jag fick inte tag i honom.

Han satte sig och föll baklänges från soffan, slog i huvudet i både vardagsrumsbord och golv och började grina för fullt. Jag knuffade fort bort bordet och tog försiktigt upp honom i famnen och ropade på Martin. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna så det kom en svätt men jag tänkte att jag måste vara stark för Liams skull så han inte tycker att det är hemskare än vad det var.

Efter ca 2 min är allt som vanligt igen, Liam nöjd och glad och det sjuka är att det inte syns nått på huvudet. Han är som ny! Hoff vilken tur! Jag måste erkänna att jag var riktigt rädd för att kolla om det kom blod osv men inte de inte :-)

Han är verkligen en tuff liten pojke, min Liam. Han grinar inte i onödan när han slår sig, han bara skakar av sig det och det är riktigt skönt för det blir en hel del "olyckor" nu när dom är i denna ålder.

Jag kommer verkligen inte att se fram emot när han börjar gå och springa, ramla på asfalten och få smågrus i handflatorna och knäna. Jag kommer fortfarande ihåg hur ont det gjorde, hoho...

Men that´s life!

Nu är busungen i full fart igen. Han älskar att leka med Moa och Moa gillar verkligen hans uppmärksamhet. Hon kommer med leksaker åt honom och vill leka och viftar på svansen och Liam skrattar för fullt, sötnosar! Dom mår verkligen bra av varandra och det mår jag bra av :-)

Nu ska jag koka lite kaffe och sen vara med i deras lek, haha

2 kommentarer:

  1. Nova har ramlat ner från våran säng då hon var ca 8 månader och jag höll på att dö av skräck och kände mig som världens sämsta mamma som inte hann ta fast henne. Men som tur är så går det oftast bra :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas allt är bra och grattis i efterskott till giftemålet!

    Ja det där med sår känner jag igen! Emilia har några klackeskor från mig när jag var liten som hon har använt flitigt i sommar och hon har ramlat MÅNGA gånger med dom. Hon kom in en gång med värska skrubbsåret på knät och när jag skulle rengöra det så skrek hon som en ja du vet vad! Sen några dagar senare så kom hon in igen och hade ramlat och slagit sig på samma knä igen och slagit upp det tidigare såret på knät!! Men nu var det inte lika farligt, det gick riktigt bra när hon stod i durchen och jag fick tvätta henne med tvål och vatten. Så nu har hon ett err på knät, hon har även lyckats få ett err på kinden när hon föll mot en sten.

    Ja dessa ungar det är full rulle, hon vart ju 5 nu i sommar så hon och hennes kompis har ju varit ute hela sommaren och lekt så kommer hon i och gråter för hon har gjort illa sig :D .

    Vart ska ni flytta förresten?

    Kram Lina

    SvaraRadera