torsdag 12 augusti 2010

Gör inte samma misstag som jag

Köp inte Sony Ericsson X10!

Centrera

Jag har haft min nu i exakt 7 dagar och tidigare idag när jag skulle ringa Martin så gick det inte, inte ens smsa. Jag slog av på, bytte kort och sen när jag bytte till min gamla Nokia funkade hur bra som helst. Det var alltså min nya telefon det var fel på. Den hittade inte nätet eller nått...

När jag väl fick igång min Nokia ringde jag direkt till Expert och klagade. Som tur var har Sony Ericsson som policy att om telefonen går sönder inom 7 dagar får man en ny. Så han tog upp alla nummer och i morgon ska jag och hämta ut en ny. Jag hoppas verkligen att den funkar 1000 gånger bättre än min gamla.

Pappa har tidigare i veckan klagat på att man hör mig dåligt i nya telefonen. Han tycker att det låter som att jag sitter i en tunna eller nått och pratar. Inte kul! + att jag själv tycker att ljudet är dåligt på den, men jag vet inte, man kanske bara är lite petig och inbillar sig.

Jag ångrar mig iaf. Jag skulle ha beställt den nya iphonen istället. Det hade blivit ungefär samma pris, tom lite billigare tror jag men men nu blev det denna skrot bit istället.

När en telefon som kostar 6000kr går sönder efter 7 dagar är inte humöret på topp och jag misstänker att oturen bara kommer att fortsätta. Det brukar vara så med mig så i morgon kommer jag säkert se knäpp ut i håret efter frissan och jag kommer säkert bli magsjuk eller nått efter Valdinos.

Men jag ska försöka tanka så positivt som möjligt nu och tänka på allt bra som händer runt om mig. Idag tex kom Martin hem en stund från jobbet med en bukett röda rosor :-)

1 kommentar:

  1. Jag beställde min "nya" telefon från internet, en Sony Ericsson Aino, den funkade alldeles utmärk den första dagen, batteriet dog och telefon slog av sig. Satte den i laddaren och skulle slå i gång den, men det gick inte. Den hade slutat att fungera. Ringde upp företaget som jag hde beställt den i från, dom sa att jag skulle packa ner den i kartongen och skicka tillbaka den, så skulle jag få en ny. TAcka sjutton för det =)

    Vad skulle vi ha gjort med våra telefoner om dom hade pajat, vi säger 10 dagar, efter köpet?

    Skönt iaf att du också fick dig en ny telefon =)
    Och hoppas att den funkar bättre! =)

    SvaraRadera