onsdag 4 augusti 2010

Gravid lista

Hittade denna intressanta lista på Sofies blogg som jag bara var tvungen att sno :-


När fick du reda på att du var gravid? 3 november 2008

Blev det en chock? Inte direkt vi blev super glada med oxå rädda
Hur gammal var du? 23
Hade du mycket halsbränna? Ja i slutet
Spydde du mycket? I början mådde jag illa och spydde en hel del
Var det någon favoriträtt som ändrades? Ja jag började hata oliver som jag annars åt varje dag
Hade du mycket foglossning? Lite på slutet
Hade du sammandragningar?
I slutet
Ditt sf mått som störst? Ingen aning
Har du fått bristningar? Jo men inte så farligt som tur är
Trodde du att det var en pojke eller flicka? En pojke
Vad hoppades du på? Det spelade absolut ingen roll.
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja den del där på slutet.
Hur mycket gick du upp i vikt? Ca 25kg :-D
Hur ser du på graviditeten idag? Jag saknar vissa dela av det
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Precis som den gjorde
Gick du över tiden? Ja 4 dagar
Födde du för tidigt? Nej
När började din förlossning? Kl: 2 på natten till fredag gick lite av mitt vatten och värkarna började komma mer och mer.
Hur lång tid tog det? Natten mot Lördag Kl: 1.05 kom Liam så det tid nästan en dag precis
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Eftersom att vattnet gått ville dom inte komma det pga infektionsrisk, dom väntade tills verkarna blev längre och tätare och första gången dom mätte var det 3cm öppet.
Vad tyckte du var jobbigast? Att så fort jag drack nått så kom det upp lika fort
Var du rädd för något? Nej! Jag var cool lugn och skämtade och hade roligt även om det gjorde skit ont :-)
Grät du? Ja de tror jag
Skrek du? Like a monster, haha
Tog du nått smärtstillande? Lustgas och epidrul men den jag tog den för sent så det gav ingen effekt.
Blev du sydd? Nej! Jag sprack som tur inte
Dragen med sugklocka? Nej!
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Martin och 3st barnmorskor som alla var super bra
Hade du någon nära med dig? Martin
Hur stor var bebisen? 3430kg och 49cm lång
Blev det en pojke eller flicka? En liten med snopp
Vad fick den heta? Hans Thure Liam Westerlund
Hur ser du på förlossningen idag? Det var det bästa jag upplevt någonsin
Var allting värt det? Ja men absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar