fredag 8 oktober 2010

Galleriafest

Ska på Galleria fest i morgon. Mat och dryck + lite frågesport står på schemat så det ska bli super kul.

Hade velat göra nått wild and crazy med håret. En mohawk på långt hår kan vara riktigt snyggt! Helst om man kan göra strama inbakade flätor på sidorna. Men just det där med inbakning misslyckas jag oftast med. Övning ger färdighet heter det väll? Men det finns ju betydligt viktigare saker att lägga tiden på just nu så det får vänta.

Min butikschef Sandra ringa för ett tag sedan och hade lite extra jobb idag också. Kul!

Ska lägga lilleman snart och sen sätta igång att fixa sig lite.

Det är verkligen roligt med mitt jobb. Man får anledning till att piffa upp sig lite extra såhär mitt i vardagen. På med högklackat som man kanske annars nästan aldrig använder och lite finare outfits än mjukisbyxor och t-shirt, haha

Det livar verkligen upp mammaledigheten och jag är så tacksam över att ha blivit erbjuden denna chans. Det var verkligen som att halka in på ett bananskal och hur ofta händer det?! :-)

Jag vet att vissa tror att butiksjobb är simpelt men att jobba på MQ där policyn är att göra kunden nöjd är det rätt krävande och väldigt nervöst i början. Jag har jobbat extra sedan i maj och har fortfarande lååångt kvar.

På MQ ska man ta kontakt med kunden och försöka hjälpa så mycket som möjligt. Vissa kunder uppskattar det medans andra inte. När var ni senast inne på tex H&M, Cubus eller Gina och nån ur personalen kommer fram och börjar prata?

Ska jag vara ärlig så har det nog aldrig hänt mig iaf. Och nu menar jag absolut inget illa med detta utan de är bara så jag upplevt det. Iofs så är dessa kedjor större och drar mer kunder så det kan ju bero på det. Jag handlar ändå om jag hittar nått snyggt! :-)

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig det är jobbigt stå i butik, man måste ju hela tiden vara trevlig och se glad ut fastän man kanske inte alltid känner sig så.

    Dock saknar jag det här med att känna sig fin på mitt jobb, jag har ju på mig slapparbyxor hela tiden, inget glamour där och inte hemma heller ;)

    SvaraRadera