måndag 18 oktober 2010

Kiruna

Dagen har varit en rätt så händelserik dag!

Jag fick en skön sovmorgon och efter det har vi hunnit med att vara på Coop och handla, laga mat (både älg gryta och hemmagjorda köttbullar så vi har att värma), hälsat på familjen Larrson där det bjöds på kaffe och bullar, Liam lekte med lilla Emma och stormtrivdes, blev grin när vi skulle hem.

Väl hemma la vi lilleman som slocknade direkt!

Slappade i soffan och kollade tv och i pauserna sprang jag ut i köket och röjde undan så man slipper vakna upp till kaos i morgon.

Efter filmen på tv 3 kände jag mig uttråkad och sydde 2st kuddfodral av överblivet Marimekko och IKEA tyg, skit snyggt!

Tidigare i veckan har jag som sagt sytt en gardin till fönstret i ytterdörren av svart/vitt IKEA tyg och även spännt upp en 100x80cm tavla med Marimekko tyget Siirtolapuutarha i svart/vitt/petrol/turkost/grönt (martins dator är knas så jag skippar bild och lägger upp en länk istället). Jag är verkligen super nöjd!
........................................................................................................................................................................

På fredag fyller min käre far 50 år och mommo blir 65 år ung så då blir det att fara upp till Kiruna/Vittangi några dagar och hälsa på.

Ska bli så jäkla kul att få träffa släkten igen. Det känns som evigheter och jag hatar verkligen att vi inte träffas så ofta.

På Lördag ska vi fira pappa på Petsamo och det ska bli skit kul att träffas och se vilka som kommer och kalasar. Emma och jag har som sagt hittat den perfekta presenten åt honom och jag hoppas verkligen att han kommer att gilla den. Ni får se sen!

Att komma ihåg då till resan:
- Pappas present!
- Kameran!

Ja jag längtar då massor!!!

Tiden rinner bara iväg när man har roligt och fullt upp så nu måste jag verkligen krypa ner i säng.

Btw, min förkylning är tusen gånger bättre nu, peppar peppar....

Natti!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hur är det? Har ni hunnit komma iordning ordentligt? Trivs ni bra?

    Var du något till läkaren om utslagen och vad sa dom i så fall?!

    Här rullar det på, elliot har börjat att klättra i trappen. Jag gick bakom honom och han gick ända upp utan att rammla eller halka, vill man så kan man ;D. Så nu står han och skakar galler och är sur för att han inte tar sig upp :D!!

    Hoppas ällt är bra annars!

    Kram

    SvaraRadera