lördag 30 oktober 2010

Liten middagsbjudning

Idag ska Martin och jag bjuda Linda och eventuellt hennes man Mattias på middag.

Martin och Liam for just iväg till Thure för att kolla hockey så det är jag som står för kockandet. Och riktigt roligt ska de bli att laga mat nu när man har hela köket för sig själv och ingen liten som står och sliter i byxbenet.

På menyn:

Förrätt: Kräft soppa
Varmrätt/huvudrätt: Porterstek med svartvinbärs saft och en gnutta rödvin, potatisgratäng, sallad, vitlöksbröd
Efterrätt: Vaniljsmoothie med blandade färska bär

Det blir nog super gott!
.........................................................................................................................................................

Och till en annan rolig sak som hände Martin som jag bara inte kan sluta skratta åt;

Linda var här igår. Martin jobbade eftermiddag så Linda och jag drack lite vin, åt godis, kollade Idol och bara surrade på om allt möjligt.

När hon for hem plockade jag undan från vardagsrumsbordet och förde ut allt till köket. Av nån anledning hade nått som absolut inte hör hemma i en godisskål hamnat där och när Martin sen känner sig godis sugen tar han utan att se efter en näve godis och stoppar i munnen.

Tycker såklart att det smakar fördjävligt, fräser och spottar ut en, SNUS!

Hahaha vad jag skrattade när han berättade. Kan ju inte ha vart så jäkla mummit :-D
................................................................................................................................................

Nä nu ska jag passa på att ta en dusch medans steken står och puttrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar