fredag 8 oktober 2010

Von Benzo

Vaknade för ett tag sedan då en elektriker ringde och ville komma och laga lampan i frysen. Eller vakna och vakna, steg upp! Har varit vaken i prencip halva natten igen.

Sover som en jävla kratta!

Minsta lilla ljud och jag vaknar + att jag drömmer mardrömmar eller bara väldigt jobbiga drömmar när jag väl somnar, så man är helt slut när man väl stiger upp. Frysen som vi tidigare trodde va ett spöke skramlar till så högt så man håller på att skita ner sig varje gång, vaknar flera gånger utav det på natten. Inget dom kommer att göra något åt sålänge den gör vad den ska, fryser.

I morse kl:6 vaknade jag av att det lät som att vi hade NASA som granne. Jag trodde nästan att de skulle landa ett UFO eller nått på balkongen. Hellsikke vad det dånade!

Liam, den tjuvsovarn, har snarkat på dom senaste dagarna till 9.30. Han har då verkligen inga problem med sömnen.

Själv kan jag bara drömma om (i vaket tillstånd) hur en god natts sömn hade varit.

Lägenheten börjar iaf ta sin form. Hänga upp lite tavlor och piffa till och sen klart! Vi trivs riktigt bra! Att tapeterna inte är dom snyggaste kan vi leva med för allt annat förutom frysen och köksluckorna är bra. Riktigt mysigt!

Idag är det då fredag och fredag innebär Idol. Martin och jag hejar på Jay. Eftersom att Martin är den största musiknörden jag känner och hittar bra band på löpande band så har vi lyssnat på Jay redan i över ett år, haha. Martin tyckte att han kände igen hans röst och kollade upp det och Jay ledde till bandet Von Benzo som vi diggat järnet sedan augusti förra året, haha.

Världen är allt bra liten!

Btw, vaknade upp men utslag igen, har tryckt i mig 4st allergitabletter så få se nu. Igår tog det över 12 timmar innan dom försvann helt.

Om jag redan har betalt läkartid för mina utslag, varför ska jag då behöva betala igen och igen och igen för att återkomma dit med samma problem?! Betalar man inte för att bli botad? Eller är det för en liten one on one med doktorn?

Och, varför måste vi betala om vi inte kommer till bokad tid men om det visar sig att läkarn/tandläkarn eller handläggarn på arbetsförmedlingen mfl. är sjuk eller jätte försenade så är det bara att gilla läget? Egentligen borde man bara säga; jag skickar fakturan för utesluten tid! och gå därifrån. Haha den minen hade jag velat se!

Nä nu ska jag dricka lite kaffe, äta frulle, mysa med Liam och titta nyhetsmorgon/efter tio.
Ikväll får vi hämta nya boxern så vi får fram 3:an och 5:an :-)

1 kommentar:

  1. akta dig för att lägga ner frysen eller ev. ställ den upp o ner ett bra tag medans den är igång. Då kan kompressorn gå sönder! ;- )

    Tror dessutom att det är ett rätt säkert sätt att inte bli påkommen men är inte säker, risken är väl att bli ersättningsskyldig för ett nytt skåp?

    SvaraRadera