fredag 10 december 2010

Dag 01 - Vem är jag?


En 85:a som är född på Gällivare BB och uppvuxen i Kiruna/Vittangi. Flyttade till Piteå för ca 2,5 år sedan efter att jag träffade min man Martin på helgon. Förut kunde jag tycka att de var lite pinsamt att säga när nån fråga; Hur träffades ni då? Aaammm på nätet. Men vi är ju långt ifrån ensamma om det så jag orkar inte bry mig längre.

Men vem är jag då? Ibland måste man ställa sig den frågan för jag är ju så van vid mig själv så jag vet faktiskt inte sådär rakt av.

En glad och busig rocker till morsa som älskar kläder, skor, mixa och matcha, inredning, illustration, konst, smink, nagellack, film, musik osv osv.

Jag är en person med mycket känslor, tankar och ideér. Mina tankar kan hålla mig vaken länge om nätterna.

Men om nån som känner mig hade fått frågan; Vem är Elin mest lik bland dom 7 dvärgarna så hade den personen helt klart svarat trötter!
Jag är så sjuk trött och lat oftast hela tiden och jag avundas dom som verkar ha hur mycket energi som helst. Ibland när jag får mina energi kickar vågar jag knappt sätta mig ner för att jag är rädd att de ska försvinna.

Jag är rätt blyg i nytt sällskap men har jag fått i mig lite alkohol så är käften aldrig stängd. Spelar ingen roll och den är syster yster eller kungen jag pratar med. Den går i ett! Ibland hade jag behövt lyssna på det gamla ordspråket " Att tala är silver och tiga är guld" för fylle ångesten är inte kul dagen efter, haha.

När jag blir nervös kan jag ibland kasta om orden i meningarna och sluddra när jag pratar. Ett bra exempel är ju VälQ! Första gånge jag skulle svara i telefon på MQ så tänkte jag säga; Välkommen till MQ det är Elin men det blev bara VälQ! Pinsamt värre!

Lite smått om mig! Nu måste jag få nått i magen för den skriker... arrrrr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar