lördag 11 december 2010

Dag 02 - Min familj


Min familj, eller lilla familjen som jag brukar kalla den, består utav mig, min man Martin, våran son Liam och hunden Moa.

Jag är mammaledig just nu men jobbar ibland lite extra på MQ här i Piteå. Martin är tim-anställd och kör lastbil åt Posten logistik. Liam är bara 1,5 år så han röjer på som aldrig förr.

Är uppvuxen med min pappa och lillasyster i Vittangi och Kiruna. Flyttade till Kiruna när jag skulle börja årskurs 1 och ska jag vara ärlig så minns jag inte mycket av mina unga år. Mitt minne är så jäkla kasst! Och vissa saker vill man inte komma ihåg helt enkelt! "/

Jag och min syster var mycket hos mommo och moffa i Vittangi och på somrarna var vi ofta med husvagn till Pite havsbad. Haha tänk att jag bara bor ca 10 min därifrån vi semestrade förr :-)

Min pappa betyder världen för mig. Han är den som alltid ställt upp och tagit hand om mig och min syster. Det är tack vare honom jag är den jag är i dag. Bättre far finns inte, tack!

Vi pratar typ 1000 gånger om dagen. Jag ringer honom alltid när jag behöver hjälp med något och det kan vara allt från matlagning till elektronik m.m.

En sak jag minns var att varenda gång han var borta på älgjakt när jag var liten så drömde jag hemska mardrömmar för att jag saknade honom så mycket. Och att bo här i Piteå, ca 40mil bort är ibland riktigt riktigt jobbigt.

Det som känns jobbigast är att han går miste om Liams uppväxt så mycket. Men som sagt, vi pratar med varandra 1000 gånger om dagen och försöker träffas så ofta som möjligt :-)

Finns massa mer att skriva om men vissa saker ska man bara låta vara, så... OVER AND OUT!!!

2 kommentarer:

  1. Vad pent du skriver om din pappa.Leste opp till han det du har skrivet,tror han blev jätteglad.Och jag blev no lite rört,som alltid.Är så himmla kännslig:( /EJ

    SvaraRadera