onsdag 22 december 2010

I´m back!

Skönt att den förbannade magsjukan inte höll i sig så länge och skönt att det aldrig blev nått spykalas.

Ska forstätta där jag pausade "listan" Dag 07 - När jag var liten. Jag glömde ju helt bort att berätta om en fjäll resa när jag var liten.

Min gamla mommo bodde i Karesuando och det var fjällen nära där vi ofta var uppe i när jag var liten. Varenda gång innan vi for upp så hälsade vi självklart på hos gamla mommo innan.

Jag hade en egen lite rosa handväska i mjuk plast och den var oxå med. Där hade jag alla mina små hemliga saker.

När vi då sitter uppe på fjället och solar oss så tycker mamma att jag är lite för hemlig med min väska och anar nått. När hon kikar i den så ser hon att gamla mommos löständer ligger där i, haha.

Stackars gamla mommo hade visst letat dom överallt men det blev ett gott skratt sen senare när hon fick tillbaka dom. Dom hade ju bara varit på fjäll semester en snabb vända :-)

Rackarunge i ett nötskal, de var jag de!
.......................................................................................................

Appropå gamla mommo så var begravningen i fredags jätte fin och nu vilar hon i frid, sida vid sida med sin make <3 Kommer att sakna henne massor!
.......................................................................................................

På lördagen firade vi liten jul med pappa och co. Mamma fick oxå vara med på ett hörn och vi hade jätte mysigt. Liam gjorde succé som vanligt, haha.

Kl: 17 bjöd LKAB på raketer för att fira 120år så det blev nästan som jul och nyår i ett. Skit bra! Liam blev helt salig och ville såklart till raketerna. Hade vi släppt honom hade han nog knallat fortfarande, haha. Sötnosen!

Julklappar fick han oxå.
En styrkäkle, underställ, villervalla byxor, en traktor med släp + massa djur som låter; ia ia ooo! Har jag glömt nått? Hm...

Ja alla klappar var iaf väldigt uppskattade av oss alla. Förutom Martin, han hatar traktorn, haha

Ska filma den sen så ni får se vad det handlar om :-)
........................................................................................................

På söndag for Emma och jag förbi Team Sportia innan vi åkte hemmåt igen. Kirunas Team Sportia är 100 gånger bättre än Luleå och Piteås ihop. Allt har dom!

Hade kvar lite pengar på ett presentkort så jag köpte...kan ni gissa?! Jo ett par skor.


Björn Borg! Och jag måste bara säga att dom är betydligt snyggare in real life.

I bilen påvägen hem började jag känna av magsjukan men jag hade tur att hann hem och landa innan helvetet satte igång. Hann tom. förbi Ica och hämta ut min nya kappa.

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig ägt snyggare jacka. OMG! Ursäkta svordommarna men den var så in i helvetes jävla snygg! Helt perfekt förutom att den hade fått vara lite tjockare.

Men eftersom att den är lite oversized så är det inga problem att stoppa lite lager under :-)

Ja gu så nöjd jag är!

Nu ska jag och gullungen mysa och busa på här hemma... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar