måndag 14 mars 2011

Detta har hänt

Lite snabbt, upp och ner...

I onsdags for vi upp mot Kiruna och var inte framme fören vid 20-tiden.

Torsdagen spenderades med pappa och co. och senare på kvällen for jag till Emma och duschade pga att varken värme eller varm vatten fanns hos pappa pga nån läcka.

Fredag morgon var det en fin begraviningscermoni för Uffe i Kirunas krematorium och sen for vi till Vittangi för gravsättning och fika. Allt var jätte fint men otroligt sorgligt.

På em. började vi fara mot Piteå igen.

Lördagen var det dop för lilla Molly, Martins kusins flicka. Jätte fint och massa gott fika, mmm...

På kvällen när jag slår på mobilen ser jag att en arbetskollega skickat sms och undrar om jag kan jobba söndag, självklart kan jag de!

Innan jag går och lägger mig känner jag hur det börjar klia på knän och lår men tänker inte mer på de, hoppas att de ska gå över av sig själv etersom att alla mina allergi tabletter är slut.

När jag vaknar sen på söndag morgon känner jag hur överläppen känns konstig. Lite bortdomnad, precis som att man sovit med öppen mun och att de blivit för tort under läppen.

Stiger upp och går och kollar i spegeln och ser att hela ansiktet är uppsvullet. Såg ut som att jag gått en boxnings match med Mike Tyson fast utan den blå färgen. Ja jag såg inte klok ut.

Fort i med kortison tabletter, ringer BC och förvanar att jag kanske inte kan jobba och sen tog jag en sval dusch för att förhoppningsvis ta ner svullnaden lite.

De hjälpte faktiskt lite och jag såg inte så jätte hemsk ut när jag kom till jobben. Men visst kunde Kicki se att jag inte såg ut som jag brukar.

Tog en runda förbi apoteket och köpte nya allergi tabletter. Nu måste jag verkligen lära mig att aldrig få slut på dom.

Idag, måndag, ser jag fortfarande inte ut som jag brukar. Ena ögat är fortfarande lite konstig och jag är svullen mellan ögonen.

Jag måste nog kanske kontakta min läkare igen för de blir nog inte kul om de sätter sig i halsen nästa gång :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar