onsdag 18 maj 2011

Jom

På torsdag den 9 Juni tar vi bilen och åker söderut.

Martin ska på dragracing i Tierp och jag och Liam ska vara hos mamma som  bor i Jom ca 5-6mil därifrån, kanon!

Ska bli riktigt roligt att komma bort ett tag och jag längtar massor.

Planen är väl att om de blir fint väder ska vi ut och åka båt i skärgården och bara njuta. Jag är oxå jätte sugen på att hitta nån loppis eller nån auktion som man kan gå och kika på. De brukar krylla av sånt i söder. Hade vart hur kul som helst om man lyckades fynda nått behövligt.

De är nog enda "semestern" jag har i sommar och vilken tur att allt står i hög-blomm där då :-)
.................................................................................................................

Idag är det onsdag, Martin jobbar och Liam är på dagis sina 3 timmar.

Man hinner knappt stoppa ner honom så springer han iväg till en grön John Deer som han sen sparkar omkring med. Han är verkligen en unge som storm-trivs på dagis!

Har aldrig varit problem att lämna honom, bara hämta, för han vill oftast inte hem. Han leker bra, är nästan alltid glad och äter som en hel karl, säger dom, haha.

Han är verkligen inte rädd och här för ett tag sedan hade han blivit lite för nyfiken och smitit iväg till dom större barnens avdelning och klättrat någonstans och ramlat. Lite gråt och sen var de bra igen. Så nu kan han själv ta sig upp i matstolen här hemma och stolt är han.

.......................................................................................

I morgon kväll kommer Emma hit. Hon ska på fredag till Sunderbyn och lämna allergiprover som hon tog i måndags. Så jag har fixat barnvakt så att vi sen kan gå och strosa runt i Luleå.

Sedan Liam föddes har jag aldrig kunnat gå i lugn och ro och kolla och prova kläder. Så de ska bli riktigt skönt att unna sig de nu. Lite vardagslyx mitt i allt och de uppskattas verkligen då de inte händer allt för ofta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar