onsdag 25 maj 2011

Sänggavel

Jag är riktigt sugen på att göra om i sovrummet. Har egentligen inte alls gjort nått i sovrummet och de kanske är på tiden att fixa och dona lite där inne oxå.

Just nu har vi sängramen MALM i ekfaner + 2st sängbord och 2st byråsar i samma serie och färg. Databordet är svart/vitt och jag hade verkligen velat allt annat i vitt oxå.

Sakerna är över 6 år gamla och dom börjar se lite slitna ut + att sängen knakar efter allt flyttande och hoppande.

Har kikat runt lite på nätet och de skulle vart super kul att kunna göra sin egen sänggavel så priset inte heller blir så farligt dyrt. Men de finns så mycket olika att välja på så vi får ta oss en lång funderare innan.

Hittade iaf denna sida http://www.ikeahackers.net/ , en sida där folk lägger in ideér på vad man kan göra med IKEA möbler och saker. Skit kul!

Såhär kan man göra sig en riktigt billig sänggavel. Allt du behöver är 8 st (eller 12) små Lack soffbord och fästen.




Köper man dom vita kostar de bara 49kr/st och då kommer man undan riktigt billigt!

Av erfarenhet vet jag att kvaliten på lackborden inte är den bästa men efter lite slitage kan man ju alltid klä den i tyg :-)

En annan idé som jag har i skallen är denna
Ursäkta den super snygga paint skissen (den är på ett ungefär), mellanrummen ska vara lite tätare men bredden på planken ska vara olika . Men jag tror detta kan bli riktigt fint!



Ja man kan ju verkligen göra hur som helst egentligen och jag har alltid beslutsångest ang. sånt här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar