tisdag 8 november 2011

Minikök

Liam älskar att vara med i köket och hjälpa till med det mesta så jag har funderat på att bygga ett litet kök åt honom utav min "gamla" tv-bänk.

Min idé var att antingen måla eller använda svart dekorplast till att göra spisen. Diskhon blir antingen av en skål eller ugnsform, har inte hittat den rätta ännu (detta är ju ett budget projekt). Måste också försöka hitta en billig och bra kran. Istället för kakel ska jag måla, tapetsera eller klä en mdf skiva i tyg. Hittade en mdf skiva i perfekt storlek uppe på vår vind, vilken tur! Sen ska jag även stoppa upp en hylla ovanför. Jag tror detta kommer bli super!

Här är några bilder på minikök andra gjort:


 Alla bilder kommer från Styleroom.se

Men prio 1 är att måla rummet och sängen vita...

2 kommentarer:

  1. Lite kul att se hur mini kök till barna skal se ut nu för tiden. För ca 15år sen hadde min käre dotter ett i plast med utstyr till. Hon älskade att koka mat.Riktig kvalite var det oxå. Tror den fortfarande är i bruk :)/elin

    SvaraRadera
  2. Kommer nog bli kanonfint! =) Har ni förresten hittat nån plats för "Liam" tavlan han fick i doppresent? =) Kram!/Ulli

    SvaraRadera